دلایل صدا آزار دهنده یخچال فریزر بوش
نوشته شده توسط : lg

 دلایل صدا آزار دهنده یخچال فریزر بوش

قبل از آن که یخچال بوش شروع به کار کند ، صدای بخصوصی شنیده شده و از کار می افتد

دلیل اول: نیم سوز بودن موتور یخچال فریزر بوش

اگر در آزمایشی اندازه گیری جریان بدون اورلود به دریافت جریان اضافی به وسیله موتور برخورد نمودید،یکی از علل آن می تواند اتصال حلقه یا اتصال کلاف در سیم پیچ های استاتور باشد.به استاتوری که دچار مشکل مذکور شده ،استاتور نیم سوز می گویند.استاتور مذکور می بایست تجدید سیم پیچی شود.

دلیل دوم: اورلود یخچال فریزر بوش خراب شده است

اگر مشکل مذکور در تمام ساعات شبانه روز مشاهده شود ،ودر روز مقدار برق در اندازه گیری با ولتمتر طبیعی باشد. یکی از علل ممکنه خرابی اورلود است.ساده ترین روش جهت حصول اطمینان آن است که اورلود را از مدار الکتریکی یخچال بوش خارج نموده و بر سر راه مدار یخچال بوش یک آمپر متر قرار دهید.اگر جریان دریافتی یخچال طبیعی باش اورلود را با شماره سریال مشابه خودش تعویض نمایید. شماره های مذکور بر روی اورلود ها ، بیانگر جریان و توان مصرف کننده است که اورلود سری با آن قرار می گیرد.

یخچال فریزر

موتور فن تبخیر یخچال فریزر بوش

موتور فن اواپراتور در محفظه ی فریزر قرار دارد و مسئول گردش هوا در سیم پیجی های اواپراتور است وقتی که کمپرسور دارد کار می کند. اگر یخچال بوش شما صدای بلند می دهدکه به نظر می آید این صدا از فریزر بوش است ، موتور فن اواپراتور دچار مشکل شده است. شاید متوجه بشوید که یخچالتان هم به اندازه همیشه خنک نمی کند ، یا یخ سازی در یخچال بوش بیش از زمان معمولش طول می کشد . برای اینکه فن اواپراتور و موتورش را بررسی کنید ، باید یخچالتان را از برق بکشید و محفظه فن اواپراتور را بردارید، اگر دیدید هر گونه یخ زدگی ای باعث ایجاد صدا شده باید ببینید مشکل یخ زدایی از کجاست. اگر تیغه های فن شل شده باشد یا خراب شده ، یا اگر شفت موتور درست نمی چرخد ، باید این قطعات تعویض بشود.

محافظ موتور فن اواپراتور یخچال فریزر بوش

این محافظ برای عایق بندی موتور و مجزا کردن آن از بست ها ی سوار شده روی موتور به کار برده می شود و سر و صدا را کم می کند . پارگی ها و پوسیدگی های عمومی می تواند باعث در رفتن این محافظ بشود و باعث ایجاد صدا بشود . باید به اواپراتور دسترسی پیدا کنید تا ببینید که آیا مشکل از محافظ اواپراتور هست یا خیر. حتما برق وسیله را قبل از هر گونه تعمیری قطع کنید.

صدای خیلی زیاد از فن موتور اواپراتور یخچال فریزر بوش

در صورتی که از فن یخچال فریزر بوش صدایی شنیدید، احتمال دارد ایراد از موتور فن اواپراتور باشد. این نوع فریزر در بخش فن موتوری دارد که هوا را دور اپراتور به چرخش در می آورد تا آن را خنک کند. با گذشت زمان، موتور فن می تواند فرسوده شود و یا نیاز به روغن کاری داشته باشد، که توجه نکردن به این موارد می تواند باعث صدای بلند و تق تق های در فریزر شود.




:: برچسب‌ها: بوش سرویس , یخچال قرمز بوش , تعمیر لوازم یخچال , تعمیر یخچال با ضمانت , تعمیر یخچال جنوب تهران , تعمیر و نگهداری یخچال , تعویض فیلتر یخچال بوش , خدمات پس از فروش بوش , سرویس بوش , ضمانت بوش ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: